İki uçak da bakım halinde olduğundan sağları solları biraz sökük durumdaydı ama, zaten normal halleriyle ilgili onlarca fotoğrafı google'dan bulmak mümkün. Maksat değişik bir şeyler görelim. Fotoğraflara slayt şeklinde değil, teker teker bakmanızı öneririm çünkü iki uçak birbirine benziyor ve nerede ikinci uçağa geçtiğimi kaçırmanızı istemem.
İlk uçağımız Canadair CRJ-700. Bombardier tarafından üretilen bu kısa menzilli yolcu uçağının yolcu kapasitesi havayolu şirketinin tercihine göre 68 ile 78 kişi arasında değişiyor. Bu uçağı American Eagle, Delta Connection gibi yöresel uçuşlar yapan havayolu şirketlerinin yanı sıra Lufthansa'ya kadar bir çok havayolu şirketi kullanıyor. CRJ-700, kuyruk bölümündeki iki adet GE motorundan güç alıyor.
CRJ-700 |
CRJ-700 Kanat |
GE Motor |
CRJ-700 |
CRJ-700 |
CRJ-700 Winglet |
CRJ-700 |
CRJ-700 |
CRJ-700 |
CRJ-700 |
CRJ-700 |
CRJ-700 |
CRJ-700 |
CRJ-700 |
Pitot Tüpü |
CRJ-700 |
CRJ-700 İniş Takımları |
CRJ-700 |
CRJ-700'ün altı |
Kargo Bölümü |
Şimdi gelelim diğer uçağımıza. İkinci uçağımız yine bir regional jet. Embraer ERJ-145. Bu uçak Brezilya'da üretiliyor ve Rolls Royce motorlarını kullanıyor. 50 yolcu kapasitesi var ve kabin koltuk dizaynı 2'ye 1 şeklinde (sağda 2, solda 1 koltuk). Ufacık, şirin mi şirin ve tertemiz güvenlik sicilli bir uçak bu.
ERJ-145 |
ERJ-145 |
ERJ-145 |
ERJ-145 |
ERJ-145 |
ERJ-145 Kokpit |
ERJ-145 Kokpit |
Kabin. Koltuklar Sökülmüş Durumda. (hadi canım ?) |
ERJ-145 |
|
ERJ-145 Flaplar |
|
ERJ-145 |
ERJ-145 |
ERJ-145 |
ERJ-145 |
Bu fotoğraf ERJ-145'in ne kadar küçük olduğunu göstermek için. Dikkat ederseniz dokunduğum yer kanadın arkasındaki flap ve kolum aşağı doğru duruyor. |
ERJ-145 Flaplar |
Sökülmüş iç döşeme |
ERJ-145 |
Pitot Tüpleri |
ERJ-145 |
Görüldüğü gibi ERJ-145'in burnu yaklaşık olarak göğüs hizzamda |
güzel olmuş, teşekkürler
YanıtlaSil